Philadelfia

Cześć!

Z niedzielę miałam okazję spędzić kilka godzin w Filadelfii w stanie Pensylwania. Wyjazd ten wyszedł bardzo spontanicznie, ponieważ podróż tam trwa tylko 2h, więc warto było skorzystać, a bilety wraz z kodem promocyjnym kosztowały 8$ w jedną stronę, więc jak za darmo! :)

W Filadelfii spędziłam z dziewczynami około 6h i myślę, że to wystarczający czas. Oczywiście gdyby była ładniejsza i bardziej słoneczna pogoda, to zapewne można by było posiedzieć w jakimś parku czy cokolwiek. A było dosyć chłodno i zaczął padać śnieg, a później deszcz...

Głównym celem były schody Rockiego. Każdy kojarzy film z Sylvestrem Stallone gdy wbiega on po schodach w Filadelfii. Oczywiście my z dziewczynami też wbiegłyśmy, a co tam!


Obowiązkowe zdjęcie jak wszyscy to wszyscy hahah! 

Trochę poskakałam! 

Udawałam modelkę 


A to moja ekipa z Filadelfii : Ola, Daria i Estera. Czy mogło być lepiej? :) 


Później poszłyśmy zwiedzić więzienie w Filadelfii, a raczej jego ruiny, choć w całkiem niezłym stanie : Eastern State Penitentiary. 
Było to pierwsze więzienie w Stanach Zjednoczonych, zaczęło działać w 1829 roku! A więźniowie przebywali w ciągłej izolacji, co powodowało choroby psychiczne i załamania. Co ciekawie w tamtych czasach uważane było one za bardzo nowoczesne, ponieważ gdy je otworzono to było tam ogrzewanie i bieżąca woda -  nawet w Białym Domu nie mieli takich dogodności! 

Jest to miejsce warte zobaczenia! Zupełnie coś innego! 


Generalnie Filadelfia nie została moim ulubionym miastem, ale myślę, że warto było pojechać. Zobaczyć i przekonać się! Kolejne miasto i stan zaliczony mimo wszystko :)
Fajnie było spędzić wolną niedzielę w innym miejscu.

A już za 11 dni urlop <3 
A jutro mija moje pół roku w Stanach... jeszcze pół i wracam. 

Gracek. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KUBA

Christmas in U.S

Ponad 5 miesięcy